suristoneground

Akilleshälen min

Kategori: Allmänt

Ligger här i sängen och bara lyssna på Rasmus Seebach, försöker bara hitta lugnet efter en helspeckad vecka med jobb, har jobba ca 10 timmar varje dag. Imorgon blir de att springa lite ärenden, hjälpa mormor, gymma, möte, träffa Jossan och utbildning på kvällen.. Haha känns stabilt!! 
 
Vila kan man göra när man är död.. haha
 
Tänker på pappa.. Så nära men ändå så långt bort.. Min största syrka men även min akilleshäl.. Saknar verkligen den familjen jag kunde ha om livet gjort mig annorlunda.. Men man ska väl vara tacksam för de få saker jag ändå fick.. 
 
När jag hör danska så kommer jag alltid tänka på sommrarna med farmor, hennes tvättmedel som alltid lukta. Hur hon alltid virkade och stickade.. 
Hur farfar alltid satt i gungstolen, hur vi lekte med farmors och farfars kläder, lekte bröllop, plocka blommor, gick till havet.. När vi var i legoland och zoot, den gammla byn och museumet.. den lilla roliga butiken vi alltid handla hos.. glassen med grädde o sylt.. marängs.. eller de tjugo målen mat vi alltid åt.. 
 
Gud vad jag saknar havet.. Kan inte hjälpa att böla lite.. saknar dem nog mer än vad jag egentligen vet.. 
 
Jeg sætter mig på kanten af din seng,
og du ler til mig.
Verden svinder ind til ingenting,
når jeg ser på dig.
Du ligger lige så musestille,
og virker ubeskriveligt lille
imellem dine mange sjove dyr.
Men i drømmelegen
finder vi to vejen
ud mod nye eventyr.

Hvor du end er i fantasien,
vil jeg altid være
her hos dig, min kære.
Læg nu trygt din hånd i min.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: