suristoneground

Primers numero 1 - Elf Eyeshadow primer

Kategori: Smink

Smyger din ögonskugga sakta under dagen in i kanten mitt på ögonen? Blir din ögonskugga utan pigment när den läggs på ditt ögonlock? Du kan behöva en primer, det primers gör är helt enkelt - förbereder för ögonskugga. Den kan ibland vara täkande, vilket betyder att den kan ha en liten hytonad färg på den. Och ibland kan den bara suga! Så jag tänkte gå igenom några och så kan du kanske hitta lite lättare i djungeln.




Kom ihåg att detta är en review - det som funkar för mig kanske inte funkar för dig

Elf's eyeshadow primer - great but not that great
Denna primer kostar ca 15:- ingen stor kostnad med de men de du får i den ca 0.17 oz ( ca 5 gram) produkt, det är ytterst lite för en primer MEN det låga priset ska man inte klaga på. Det första som stör mig är att prdukten separerar lite gran efter ett tag så om den kommer ut lite "klumpig" kan detta vara en av orsakerna. Första känslan när du smetat på dig den är att den känns vädligt matt, men det påvärkar inte ögonskuggerna. Tycker inte att den bidrar till att "stärka" färgerna så att dom blir mer färstarka. Den håller kanske ca 5 timmar för sen efter det tycker jag att den börjar röra sig in i veket. Primern luktar lite fabrik i första början... detta luktar dock inte när den är på ögat. Den håller INTE om man sportar, den rinner av som smält smör.


(klicka på bilderna för att förstora dem)

Slutsats: Den har en pissig förpakning för man får inte riktigt ut allt, Den luktar illa - men den håller ögonskuggerna ... Någorlunda länge. Om jag säger så här - ska du bara använda den en kort tid inget avanserat på ögonen, det spelar ingen roll om den rör sig en anning. Det enda med denna produkt är att den den är riktigt snäll mot börsen. Ska du på balen eller något annan stor fest - välj en annan. Men den är billig och helt ok.

2 stjärnor * Den är billig * Den funkar att använda

Kommentarer


Kommentera inlägget här: