suristoneground

Suri's step by step - Make up

Kategori: Allmänt


1. tvätta bort gammalt smink, om du har en Face primer - använd den.
2. Först på med en liquid foundation.
3. Sen tar jag på mig puder, och en eyelid primer.
4. Ta en ljus rosa/lilla på innern' av ditt öga, jag lägger också på en higelighter, du kan använda vilken ljus ögonskugga, bara vit liknande.
5. sen använder jag en lite mörkare lilla aktig ögonskugga och skuggar ut till den rosa/ lilla, och en en ännumörkare lilla ungefär i globlinien, du behöver inte men det gör så att det blir ännu lättare när du ska ha i den mörkaste färgen + att det ser mer "ut suddat"
6. Sen använder jag en riktigt mörk lilla ögonskugga - Vid globlinjen. Använder lite mer vit ögonskugga vid "higelighter" området. 
7. Eyeliner på! Använder en cake eyeliner från make up store + en pensel. Jag lägger också en den mörka ögonskuggan under ögat, samt en vitliknande på inner av ögat. Fyll i ögonbrynen om du vill, detta kan ge dig en skarpare look. 
8. Du behöver inte om du inte vill, använda rough och ett gloss, Klart! :)

PS: jag använder en pallet med shimmery eyeshadows från viva la diva. Och den mörka ögonskuggan är från make up store och heter flamenco.

Fatima look

Kommentarer


Kommentera inlägget här: